6/09/05-1 Hoe teksten instuderen en schoolevaluaties interpreteren ?
Doelstellingen:
fiogf49gjkf0d
Deze praktijkgerichte vorming behandelt twee belangrijke elementen in leerbegeleiding op internaat. Hoe helpt men kinderen en jongeren in het verwerken en instuderen van ‘teksten’? Hoe interpreteert men schoolevaluaties (toetsen, rapportcijfers) op het internaat en hoe kan men daarover communiceren met alle betrokken partijen (internen, ouders, school)?
Doelgroep:
Opvoeders en beheerders van vrije internaten
Aanbieder:
Dienst Nascholing en Internationalisering van het VSKO (DNI)/Dienst Internaten
Inhoud:
- Onder leiding van Marcella Deneve krijgen de deelnemers inzicht in teksten als ondersteunend element in het leerproces bij een aantal leervakken. Er wordt aandacht besteed aan het gericht lezen en begrijpen, het structureren en instuderen van teksten met tips voor zelfevaluatie van kinderen en jongeren.
- Een belangrijk element in leerbegeleiding is de interpretatie van schoolevaluaties omdat zij een invloed uitoefenen op het zelfbeeld van jongeren en op de verdere motivatie bij het leren. De lesgever zal een aantal do’s en don’ts op een rij zetten en het belang van een zorgvuldige communicatie met de betrokken internen, hun ouders en de school toelichten.
Strategie en methode:
fiogf49gjkf0d
Theoretische instructie wordt afgewisseld met praktijkvoorbeelden en uitwisseling van ervaringen
Bijkomende info:
fiogf49gjkf0d
Sessies:
2 halve dagen
Kwalificatie:
Inzicht in de basiscursus ‘motiverende leerbegeleiding’ is wenselijk, maar niet noodzakelijk
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 14 dag(en) op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
30 Euro
Lesgever:
Deneve Marcella
Plaats en Data:
De Factorij - Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen
(Voorbij)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Huart Hamoirlaan 236
1030
Schaarbeek
(Kaart)
- Reeks
1:
- Sessie
1
maandag, 22 maart 2010
Van
09:30
tot
12:30
- Sessie
2
maandag, 22 maart 2010
Van
13:30
tot
15:30